Skip to main content

Berlin Meeting Campus: Gendarmenmarkt

Wortwörtlich ausgezeichnet historischer Flair - ohne Ende

Selection summary

  • Gesamtfläche 4,800m²
  • 31 Event spaces total
  • suitable for up to 2,500 participants
  • Exhibition space from to 2,598m²
  • 809 rooms
  • 15 handicapped accessible rooms

Sie suchen ein historisches Kongresszentrum mit modernem Flair? Dann ist unser Berlin Meeting Campus Gendarmenmarkt genau das Richtige für Sie!

Denn mit unseren Locations Französischer DomHumboldt Carré, Titanic Hotel Gendarmenmarkt und dem Hilton Berlin bekommen Sie genau das!

Wer jetzt aber an verstaubes Interior und altbackene Räume denkt, täuscht sich. Denn die beiden Eventlocations Französischer Dom und Humboldt Carré stehen sich im Punkt Modernität, bei gleichzeitiger Integration der Geschichte in nichts nach. Das Humboldt Carré hat sogar bereits mehrmalig den Award für die beste Eventlocation gewonnen. Das Titanic Hotel hat einen prachtvollen Ballsaal mit einer Deckenhöhe von 7 Metern zu bieten und das Hilton Berlin überzeugt mit einer hervorragenden, technischen Ausstattung.

Luxus Meets Großveranstaltung 

Egal ob Konzerte, Tagung, Kongress oder Galadinner unser Berlin Meeting Campus bietet Ihnen alles was Sie brauchen um mit Ihrer Großveranstaltung richtig Eindruck zu hinterlassen. Eine Aussichtsplattform von der aus Sie Berlin aus 40 Meter Höhe bestaunen können, eine historische Kassenhalle, in der die Teilnehmenden unter einer Glaskuppel konferieren, Bars, Restaurants, ausreichend Zimmer und die Möglichkeit zum Ausklang Ihrer Veranstaltung eine Auster in der hauseigenen Austernbank schlürfen.

Abgesehen davon befindet sich der Berlin Meeting Campus Gendarmenmarkt absolut zentral in Berlin Mitte und garantiert so eine einfache An- und Abreise Ihrer Teilnehmenden. 

Alles was Sie brauchen 

Die vier Locations verfügen über alles Notwendige, was Sie bei der Eventplanung für einen hybriden Kongress oder eine Tagung benötigen.  

Foto: Berlin Convention Office visitBerlin

Ihr Kontakt

Das visitBerlin Berlin Convention Office - Sprechen Sie uns an!

These event locations and conference hotels form the Berlin Meeting Campus

Start route planning

Französischer Dom

Event location

Französischer Dom

Event location

Die Location mit historischem Flair beeindruckt als ganz besondere Veranstaltungslocation. In Top-Lage mitten auf dem Gendarmenmarkt befindet sich der Französische Dom und die Friedrichstadtkirche mit einer Eventfläche von 1.000 m². Die gemeinsamen Gebäude haben insgesamt vier verschiedene Veranstaltungsräume zu bieten. Zwei Räume für Seminare, Workshops und Meetings und in dem historischen Saal der Friedrichstadtkirche finden bis zu 500 Personen Platz. Ein perfekter Ort für Konzerte, Tagungen und Galadinner. Zum Innenhof findet sich zusätzlich ein kleiner Saal in der Unterkirche. Ganz besonders wird dieser Ort zudem durch die eigene Aussichtsplattform von dem Berlin aus 40 Meter Höhe betrachtet werden kann. Die passende Verpflegung wird durch unser Catering direkt vor Ort geboten.

Auf einen Blick
1.000 m² Eventfläche
500 Personen
3 Säle, 2 Salons
Tageslicht in allen Räumen
Innenhof und eigene Aussichtsplattform
Direkt auf dem Gendarmenmarkt
Bio-Getränke und Snacks
100 % Ökostrom

Die BESONDEREN ORTE sind Full-Service-Dienstleister und bieten Ihnen alles aus einer Hand: Ausstattung, Technik, Catering, Branding etc. Auf Wunsch veranstalten wir Ihr Event auch hybrid, mit entsprechendem Schutz- und Hygienekonzept, Bestuhlung auf Abstand, hygienisch verpacktem Catering und Livestream. Aber auch bei der Planung und Umsetzung einer komplett digitalen Veranstaltung unterstützen wir Sie gern.

Conference rooms

  • max. room dimension up to
  • 4 Event spaces total
  • max. room height up to
  • Exhibition space from 0 to
  • suitable for up to 0 participants

Equipment in event spaces

  • Barrierefrei
  • Audiosystem
  • Feste Bühne
  • Vollverdunklung
  • Tageslicht
  • Projektionstechnik
  • WLAN in den Veranstaltungsräumen

Sustainability performance

Governance, Risk & Compliance (GRC) Leader

Obligation criteria

  • Governance - Integrating a sustainability strategy
  • Governance - Implementing sustainability goals
  • Governance - Sustainable business development management
  • Compliance - Observing laws and guidelines
  • Compliance – Integrating a code of conduct
  • Compliance - Active incident management for breaches of compliance
  • Data Privacy – Ensuring data management meets the statutory requirements
  • Corporate culture – Communicating the sustainability vision statement
  • Risk analysis - Structured risk management
  • Shareholders - Transparent information on shareholder structure and participations

Optional criteria

  • Transparency - Public sustainability reporting

Environment Leader

Obligation criteria

  • Energy – Use of renewable energies
  • Carbon emissions – Auditing carbon footprint
  • Carbon footprint - Travel management system to cut carbon emissions
  • Carbon footprint - Mobility management strategies to reduce carbon emissions
  • Energy – Managing energy saving and efficiency
  • Emissions and environmental pollution control - Avoidance of noise, light, etc.
  • Waste – Systematic waste avoidance, sorting, and recycling
  • Environmental management – Environmental management system in place
  • Environmental management – Increasing energy efficiency of facilities
  • Environmental management – Safe treatment of hazardous materials
  • Environmental management – Reducing water consumption
  • Environmental management – Eco-friendly furnishings for premises and locations
  • Environmental management – Using eco-friendly consumables

Optional criteria

  • Environmental management – Putting green office strategies into place
  • Environmental costs – Carbon offset for projects and business activities

Society Leader

Obligation criteria

  • Employee satisfaction – Promoting employee loyalty and motivation
  • Work-life balance - Flexible working time models and CSR catalogue
  • Occupational health and safety measures - Safeguarding productivity
  • HR strategy – Supporting staff development and training
  • HR plan – Strategic HR management
  • HR strategy – Appraisal interviews and incentive system in place
  • HR strategy – Incentive system integrating aspects of sustainability
  • Diversity - Management of diversity and equal opportunities
  • Diversity - Ensuring the workplace is free from discrimination
  • Diversity - Integrating not-for-profit organisations
  • Training and further training – Promoting professional and personal development
  • Training and further training – Developing skills in sustainability
  • Mitbestimmung - Einbezug der Arbeitnehmer
  • Dialogue - Involving stakeholders groups
  • Accessibility – facilitating participation

Optional criteria

  • Suggestion scheme – Strengthening sustainable processes
  • Social commitment - Regulating donations and sponsoring
  • Social commitment - Supporting company volunteer programmes

Business Leader

Obligation criteria

  • Quality – Introducing structured quality management
  • Quality – Establishing a structured complaints management procedure
  • Quality – Regular dialogue with stakeholders to improve quality
  • Risks – Established risk analysis of products and projects
  • Innovation – Expanding the sustainable service portfolio
  • Innovation – Sustainable product and innovation management
  • Security – Establishing a user safety process
  • Performance - Nachhaltige wirtschaftliche Leistung
  • Budget discipline – Structured bid and invoicing management
  • Remuneration policy – Equitable remuneration structure
  • Rating & Reputation - Positives Management von Reputation

Optional criteria

  • Suppliers – Aligning the supply chain along sustainable lines
  • Suppliers – Monitoring sustainability criteria in the supply chain
  • Resources – Efficient purchasing of sustainable products and services
  • Financing – Ecological and ethical financial participation
  • Memberships – Transparent information on association memberships

Französischer Dom

Sustainable Partner

Certified since 2018

Audits year-on-year

2022 +13%
2018 -8%
2021 ±0%

Audits year-on-year

2022 +2%
2018 -2%
2021 ±0%

Audits year-on-year

2022 +14%
2018 -3%
2021 ±0%

Audits year-on-year

2022 +12%
2018 -4%
2021 ±0%

Overall performance

Leader

What is a Berlin Meeting Campus?

A Berlin Meeting Campus combines existing event venues and hotels in a certain part of Berlin, so that it presents itself to you as a planner as 1 event location. This expands the range of event options for you, and at the same time you use the entire city as a stage for your meeting, conference or event.

More info

Humboldt Carré

Event location

Humboldt Carré

Event location

Die historisch-moderne Eventlocation gilt heute durch ihren weltstädtischen Charme als Hot-Spot der schönsten Veranstaltungszentren Berlins für Tagungen und Corporate Events und gewann mehrfach den begehrten Location Award als beste Eventlocation Deutschlands.

Besonders beeindruckend ist unsere Historische Kassenhalle, in dem die Gäste unter einer Glaskuppel konferieren oder sich am Abend zu einem exklusiven Gala Dinner oder einen Dancefloor mit Cocktailbar einfinden.

Einzigartige Eventlocation für Veranstaltungen jeder Art

Nicht nur die Architektur und das Raum-Feeling zeichnet unsere Veranstaltungslocation aus. Je nach Eventformat können auf zehn Veranstaltungsflächen von kleinen Events mit 20 Personen bis hin zu Großveranstaltungen mit bis zu 1.500 Personen ausgerichtet werden - mit jedem Spielraum, extravagante Ideen und Inszenierungen zu verwirklichen.

Ob Tagung, Gala Dinner , Get Together oder Special Event – wir bieten Ihnen jeden gewünschten individuellen Rahmen - professionell und engagiert, und vor allem mit Herz und Verstand.

Unsere Flexibilität bei der Gestaltung der Events setzt sich im hauseigenen Catering fort, welches im Humboldt Carré, aber auch in unseren beiden hauseigenen Restaurants, dem Hauptstadtrestaurant Gendarmerie und der Austernbank zelebriert werden kann.

Conference rooms

  • max. room dimension up to 260m²
  • 9 Event spaces total
  • max. room height up to 11m
  • Exhibition space from 25 to
  • suitable for up to 1,200 participants
Name 360° Room area Room height Welcome reception Banquet Classroom Arrange seating in rows
Carl v. Gontard n.a. n.a. 68m² 4m n.a. 50 24 50
Charlotte v. Lengefeld n.a. 50m² 4m n.a. 30 20 40
Goethe n.a. 27m² 4m n.a. 20 8 15
Historische Kassenhalle n.a. 260m² 11m 300 200 150 250
Schiller n.a. 25m² 4m n.a. 20 8 15

Equipment in event spaces

  • Barrierefrei
  • Klimaanlage
  • Audiosystem
  • Tageslicht
  • Streaming Studio
  • WLAN in den Veranstaltungsräumen

Downloadable material about the location

Humboldt Carré

Member of

What is a Berlin Meeting Campus?

A Berlin Meeting Campus combines existing event venues and hotels in a certain part of Berlin, so that it presents itself to you as a planner as 1 event location. This expands the range of event options for you, and at the same time you use the entire city as a stage for your meeting, conference or event.

More info

TITANIC Gendarmenmarkt Berlin

Conference hotel

TITANIC Gendarmenmarkt Berlin

Conference hotel

Der Ballsaal des Hauses bietet hervorragende Voraussetzungen für private und geschäftliche Anlässe. Verspiegelte Wände, prächtige Lüster und eine Deckenhöhe von 7 m sorgen für ein erhabenes Raumgefühl. Vor dem Saal, gleich neben der großen Garderobe, bietet ein Foyer ausreichend Platz für Büffets, eine Bar oder kleinere Stehempfänge. Größere Gesellschaften nutzen für den Apero oder die Kaffeepause das Foyer in der eleganten, weitläufigen Lobby gleich neben der Bar. Für kleinere Tagungen werden mit den Private Meeting Rooms zwei charmante Räume gleich in der Nähe der Lobby angeboten.

Conference rooms

  • max. room dimension up to 300m²
  • 3 Event spaces total
  • max. room height up to 6.9m
  • Exhibition space from 10 to 400m²
  • suitable for up to 300 participants
Name 360° Room area Room height Welcome reception Banquet Classroom Arrange seating in rows
Ballsaal n.a. 300m² 7m 300 180 120 180
Private Raum I n.a. 25m² 3.5m 25 20 15 20
Private Raum II n.a. 25m² 3.5m 25 20 15 20
Private Räume I+II n.a. 50m² 3.5m 50 40 30 40

Equipment in event spaces

  • Barrierefrei
  • Klimaanlage
  • Vollverdunklung
  • WLAN in den Veranstaltungsräumen

Conference hotel equipment

  • Fitnessbereich
  • Sauna
  • 208 Rooms
  • 11 Accessible rooms

TITANIC Gendarmenmarkt Berlin  

TITANIC Gendarmenmarkt Berlin

What is a Berlin Meeting Campus?

A Berlin Meeting Campus combines existing event venues and hotels in a certain part of Berlin, so that it presents itself to you as a planner as 1 event location. This expands the range of event options for you, and at the same time you use the entire city as a stage for your meeting, conference or event.

More info

Member of

Hilton Berlin

Conference hotel

Hilton Berlin

Conference hotel

In zentraler Lage, direkt am berühmten Gendarmenmarkt gelegen, und in guter Erreichbarkeit zu Berlins internationalen Flughäfen, bietet das Hilton Berlin ein klassisch-modernes Ambiente und kurze Wege zu den berühmtesten Berliner Sehenswürdigkeiten. Die Executive Lounge lädt zum Verweilen ein, Entspannung pur verspricht der Wellness- und Fitnessbereich mit Sauna, Pool und Massage. 15 flexible Konferenzräume auf einer Etage, ausgestattet mit modernster Tagungstechnik, machen das Hilton Berlin zum perfekten Ort für unvergessliche Events.

Conference rooms

  • max. room dimension up to 448m²
  • 15 Event spaces total
  • max. room height up to 3.6m
  • Exhibition space from 20 to 448m²
  • suitable for up to 500 participants
Name 360° Room area Room height Welcome reception Banquet Classroom Arrange seating in rows
Ballsaal A-C n.a. 448m² 3.6m 500 330 315 480
Salon Corinth n.a. 168m² 2.6m 200 120 100 150
Salon Dresden n.a. n.a. 55m² 2.7m 50 30 27 40
Salon Heine I+II n.a. 139m² 2.7m 130 70 50 100
Salon Humboldt n.a. 140m² 2.6m 100 60 60 100
Salon Schinkel n.a. n.a. 48m² 2.7m 30 n.a. 20 30

Equipment in event spaces

  • Barrierefrei
  • Klimaanlage
  • Audiosystem
  • Business-Center
  • Feste Bühne
  • Vollverdunklung
  • Technisches Personal inhouse
  • Tageslicht
  • WLAN in den Veranstaltungsräumen

Conference hotel equipment

  • Fitnessbereich
  • Sauna
  • Swimmingpool
  • 601 Rooms
  • 4 Accessible rooms

Hilton Berlin  

Hilton Berlin

What is a Berlin Meeting Campus?

A Berlin Meeting Campus combines existing event venues and hotels in a certain part of Berlin, so that it presents itself to you as a planner as 1 event location. This expands the range of event options for you, and at the same time you use the entire city as a stage for your meeting, conference or event.

More info

Member of

1671712962