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CBE DIGIDEN AG

Service partner

Gute Kommunikation meistert jede Situation
Wir machen gute Kommunikation. Seit über 25 Jahren begleiten wir Unternehmen und Marken dabei, Trends und Veränderungsprozesse zu nutzen. Wir glauben an Kommunikation als entscheidende Kraft, die immensen Herausforderungen der Gegenwart und der Zukunft zu meistern und daran, dass Erfolg kein Zufall ist.

Wir fokussieren auf das perfekte Zusammenspiel von Architektur, Szenographie, interaktiver Inszenierung, Design, digitalen Technologien und moderner Kommunikation.

Wir entwickeln und inszenieren Konferenzen, Mitglieder- und Hauptversammlungen, Workshops und Symposien über physische Grenzen hinaus und etablieren sie im digitalen Raum.

Wir verbinden virtuelle Welten und reale Räume und kombinieren so das Beste aus beiden Sphären. Aus diesem Ansatz heraus entwickeln wir auf Ihre Bedürfnisse zugeschnittene, zeitgemäße Veranstaltungsformate.

Die Kommunikations­agentur in Berlin für interne und externe Unternehmens­kommunikation, für live und digitale Kommunikation.

Commitment to sustainability

Gemeinsam verantwortungsvoll

Der Erhalt unserer Ökosysteme, ökonomisch verantwortliches Handeln und die Förderung sozialer Gerechtigkeit – das sind die großen Aufgaben, denen wir auch in der Veranstaltungsorganisation begegnen wollen. Daher werden wir Sie dahingehend beraten, möglichst umweltverträgliche Events zu organisieren und die Veranstaltungen unter Berücksichtigung ökologischer, ökonomischer und sozialer Aspekte nachhaltiger zu gestalten. Dabei agieren wir nach dem Motto »Vermeiden, Verringern und Verwerten« und empfehlen die Betrachtung der Handlungsfelder: Mobilität, Catering, Energie, Ressourcen und Abfälle.

Inklusion ist ein Menschenrecht und betrifft alle Bereiche des Lebens, natürlich auch Veranstaltungen. Barrierefreiheit schafft dabei die Voraussetzungen, dass echte Inklusion gelingen kann.

Wir achten auf Geschlechtergerechte mündliche und schriftliche Formulierungen während Planung, Vorbereitung und Durchführung der Veranstaltung sowie in der Vorfeldkommunikation.

Sustainability performance

Governance, Risk & Compliance (GRC) High Performer

Obligation criteria

  • Governance - Integrating a sustainability strategy
  • Governance - Implementing sustainability goals
  • Governance - Sustainable business development management
  • Compliance - Observing laws and guidelines
  • Compliance – Integrating a code of conduct
  • Compliance - Active incident management for breaches of compliance
  • Data Privacy – Ensuring data management meets the statutory requirements
  • Corporate culture – Communicating the sustainability vision statement
  • Transparency - Public sustainability reporting
  • Risk analysis - Structured risk management
  • Shareholders - Transparent information on shareholder structure and participations

Environment Advanced Performer

Obligation criteria

  • Energy – Use of renewable energies
  • Carbon emissions – Auditing carbon footprint
  • Carbon footprint - Travel management system to cut carbon emissions
  • Carbon footprint - Mobility management strategies to reduce carbon emissions
  • Energy – Managing energy saving and efficiency
  • Environmental management – Environmental management system in place
  • Environmental management – Increasing energy efficiency of facilities
  • Environmental management – Safe treatment of hazardous materials
  • Environmental management – Putting green office strategies into place
  • Environmental management – Reducing water consumption
  • Environmental management – Eco-friendly furnishings for premises and locations
  • Environmental management – Using eco-friendly consumables

Optional criteria

  • Emissions and environmental pollution control - Avoidance of noise, light, etc.
  • Waste – Systematic waste avoidance, sorting, and recycling
  • Environmental costs – Carbon offset for projects and business activities

Society High Performer

Obligation criteria

  • Employee satisfaction – Promoting employee loyalty and motivation
  • Work-life balance - Flexible working time models and CSR catalogue
  • Occupational health and safety measures - Safeguarding productivity
  • HR strategy – Supporting staff development and training
  • HR plan – Strategic HR management
  • HR strategy – Appraisal interviews and incentive system in place
  • HR strategy – Incentive system integrating aspects of sustainability
  • Diversity - Management of diversity and equal opportunities
  • Diversity - Ensuring the workplace is free from discrimination
  • Diversity - Integrating not-for-profit organisations
  • Training and further training – Promoting professional and personal development
  • Training and further training – Developing skills in sustainability
  • Suggestion scheme – Strengthening sustainable processes
  • Mitbestimmung - Einbezug der Arbeitnehmer
  • Dialogue - Involving stakeholders groups
  • Engagement - Umgang mit ehrenamtlichen Mitarbeitern

Optional criteria

  • Accessibility – facilitating participation
  • Social commitment - Regulating donations and sponsoring
  • Social commitment - Supporting company volunteer programmes

Business High Performer

Obligation criteria

  • Quality – Introducing structured quality management
  • Quality – Establishing a structured complaints management procedure
  • Quality – Regular dialogue with stakeholders to improve quality
  • Risks – Established risk analysis of products and projects
  • Innovation – Expanding the sustainable service portfolio
  • Innovation – Sustainable product and innovation management
  • Security – Establishing a user safety process
  • Performance - Nachhaltige wirtschaftliche Leistung
  • Budget discipline – Structured bid and invoicing management
  • Remuneration policy – Equitable remuneration structure
  • Suppliers – Aligning the supply chain along sustainable lines
  • Suppliers – Monitoring sustainability criteria in the supply chain
  • Suppliers – Hiring of sustainable locations
  • Resources – Efficient purchasing of sustainable products and services
  • Rating & Reputation - Positives Management von Reputation
  • Memberships – Transparent information on association memberships

Optional criteria

  • Financing – Ecological and ethical financial participation

CBE DIGIDEN AG

  • Franklinstraße 27
  • D-10587 Berlin
Direct enquiry

Sustainable Partner

Certified since 2023

Overall performance

High Performer
Foto: Berlin Convention Office visitBerlin

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